Lp | Cecha | Zbiór wartości | Rodzaj cechy | Rodzaj skali pomiarowej |
---|---|---|---|---|
1 | płeć | 1 - kobieta, 2 - mężczyzna | dychotomiczna | dychotomiczna |
2 | wiek | liczby naturalne | proporcjonalna | ilorazowa |
3 | staż pracy | liczby naturalne | proporcjonalna | ilorazowa |
4 | stanowisko | 2 - wykładowca, 1 - nauczyciel, 3 - wykładowca i kierownik, 4 - wykładowca i właściciel, 5 - wykładowca i kierownik i właściciel | porządkowa | porządkowa |
5 | miejscowość | 1 - wieś, 2 - miasto do 20 tys., 3 - miasto powyżej 20 tys. do 100 tys., 4 - miasto powyżej 100 tys. do 500 tys., 5 - miasto powyżej 500 tys. | porządkowa | porządkowa |
6 | szkoła | 1 - państwowa, 2 - prywatna | nominalna | nominalna |
7 | wyznanie | 1 - katolickie, 2 - inne niż katolickie, 3 - brak wyznania, 4 - odmowa udzielenia odpowiedzi | nominalna | nominalna |
8 | 1. Czy Pana/Pani zdaniem nauczyciel powinien mieć prawo do powstrzymania się od nauczania słownictwa, jeśli tematyka słownictwa budzi sprzeciw sumienia nauczyciela? | 2 - TAK, 1 - TAK, ale ..., -1 - NIE, 0 - Trudno powiedzieć | porządkowa | porządkowa |
9 | 2. Proszę uzasadnić, dlaczego popiera Pan/Pani prawo do sprzeciwu sumienia dla nauczycieli? (Można zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź). | a) ze względu na moje przekonania moralne, b) ze względu na moje normy religijne, c) wynika to z kultury, d) uważam, że nauczyciel powinien mieć prawo do działania zgodnie z własnym sumieniem. | ||
10 | 2. Proszę uzasadnić, dlaczego popiera Pan/Pani prawo do sprzeciwu sumienia dla nauczycieli? a) ze względu na moje przekonania moralne | 1 - TAK, 0 - NIE | dychotomiczna | dychotomiczna |
11 | 2. Proszę uzasadnić, dlaczego popiera Pan/Pani prawo do sprzeciwu sumienia dla nauczycieli? b) ze względu na moje normy religijne | 1 - TAK, 0 - NIE | dychotomiczna | dychotomiczna |
12 | 2. Proszę uzasadnić, dlaczego popiera Pan/Pani prawo do sprzeciwu sumienia dla nauczycieli? c) wynika to z kultury | 1 - TAK, 0 - NIE | dychotomiczna | dychotomiczna |
13 | 2. Proszę uzasadnić, dlaczego popiera Pan/Pani prawo do sprzeciwu sumienia dla nauczycieli? d) uważam, że nauczyciel powinien mieć prawo do działania zgodnie z własnym sumieniem | 1 - TAK, 0 - NIE | dychotomiczna | dychotomiczna |
14 | 3. Proszę uzasadnić, dlaczego jest Pan/Pani przeciwny prawu do sprzeciwu dla nauczycieli? (Można zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź). | a) uważam, że nauczyciel powinien zawsze stawiać na pierwszym miejscu zainteresowania ucznia, nawet jeśli koliduje to z jego osobistymi przekonaniami b) uważam, że nauczyciel nie ma wystarczających kompetencji, żeby podejmować tego typu decyzje c) uważam, że nie można utrudniać uczniom dostępu do słownictwa, które faktycznie jest używane d) uważam, że nauczyciel nie może narzucać uczniom swoich poglądów i przekonań | ||
15 | 3. Proszę uzasadnić, dlaczego jest Pan/Pani przeciwny prawu do sprzeciwu dla nauczycieli? (Można zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź). a) uważam, że nauczyciel powinien zawsze stawiać na pierwszym miejscu zainteresowania ucznia, nawet jeśli koliduje to z jego osobistymi przekonaniami | 1 - TAK, 0 - NIE | dychotomiczna | dychotomiczna |
16 | 3. Proszę uzasadnić, dlaczego jest Pan/Pani przeciwny prawu do sprzeciwu dla nauczycieli? (Można zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź). b) uważam, że nauczyciel nie ma wystarczających kompetencji, żeby podejmować tego typu decyzje | 1 - TAK, 0 - NIE | dychotomiczna | dychotomiczna |
17 | 3. Proszę uzasadnić, dlaczego jest Pan/Pani przeciwny prawu do sprzeciwu dla nauczycieli? (Można zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź). c) uważam, że nie można utrudniać uczniom dostępu do słownictwa, które faktycznie jest używane | 1 - TAK, 0 - NIE | dychotomiczna | dychotomiczna |
18 | 3. Proszę uzasadnić, dlaczego jest Pan/Pani przeciwny prawu do sprzeciwu dla nauczycieli? (Można zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź). d) uważam, że nauczyciel nie może narzucać uczniom swoich poglądów i przekonań | 1 - TAK, 0 - NIE | dychotomiczna | dychotomiczna |
19 | 4. Jeśli nauczyciele otrzymają prawo do sprzeciwu, to czy Pana/Pani zdaniem prawo to powinno być ograniczone do konkretnej listy tematów? | 1 - TAK, 0 - NIE | dychotomiczna | dychotomiczna |
20 | 5. Które z niżej wymienionych tematyk powinny zostać objęte możliwością sprzeciwu? (Można zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź). | a) przekleństwa b) gwary c) seks d) religia e) słowa obraźliwe f) wulgaryzmy g) inne | ||
21 | 5. Które z niżej wymienionych tematyk powinny zostać objęte możliwością sprzeciwu? (Można zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź). a) przekleństwa | 1 - TAK, 0 - NIE | dychotomiczna | dychotomiczna |
22 | 5. Które z niżej wymienionych tematyk powinny zostać objęte możliwością sprzeciwu? (Można zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź). b) gwary | 1 - TAK, 0 - NIE | dychotomiczna | dychotomiczna |
23 | 5. Które z niżej wymienionych tematyk powinny zostać objęte możliwością sprzeciwu? (Można zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź). c) seks | 1 - TAK, 0 - NIE | dychotomiczna | dychotomiczna |
24 | 5. Które z niżej wymienionych tematyk powinny zostać objęte możliwością sprzeciwu? (Można zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź). d) religia | 1 - TAK, 0 - NIE | dychotomiczna | dychotomiczna |
25 | 5. Które z niżej wymienionych tematyk powinny zostać objęte możliwością sprzeciwu? (Można zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź). e) słowa obraźliwe | 1 - TAK, 0 - NIE | dychotomiczna | dychotomiczna |
26 | 5. Które z niżej wymienionych tematyk powinny zostać objęte możliwością sprzeciwu? (Można zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź). f) wulgaryzmy | 1 - TAK, 0 - NIE | dychotomiczna | dychotomiczna |
27 | 5. Które z niżej wymienionych tematyk powinny zostać objęte możliwością sprzeciwu? (Można zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź). g) inne. | 1 - TAK, 0 - NIE | dychotomiczna | dychotomiczna |
28 | 6. Czy do tej pory zdarzyło się Panu/Pani odmówić nauczania słownictwa z powodu wyznawanych przekonań? | 1 - TAK, 0 - NIE | dychotomiczna | dychotomiczna |
29 | 7. Jeśli odmowa nauczania słownictwa ze względu na wyznawane przekonania byłaby usankcjonowana prawnie, to czy korzystał(a)by Pan/Pani z tego prawa? | 1 - TAK, -1 - NIE, 0 - Trudno powiedzieć | porządkowa | porządkowa |
30 | 8. Czy pozwolił(a)by Pan/Pani swojemu pracownikowi korzystać z prawa do sprzeciwu, jeśli byłoby ono usankcjonowane? | 1 - TAK, -1 - NIE, 0 - Trudno powiedzieć | porządkowa | porządkowa |
sobota, 5 stycznia 2013
Wybór testów
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz