środa, 2 stycznia 2013

Hipotezy badawcze

Istnieje zależność między:

A. płcią
B. wiekiem
C. stażem pracy
D. stanowiskiem
E. wielkością miejscowości
F. rodzajem szkoły
G. wyznaniem

nauczyciela a:

1. chęcią posiadania prawa do odmowy.
2. sposobem argumentacji za prawem do odmowy.
3. uzasadnianiem prawa do odmowy przekonaniami moralnymi.
4. uzasadnianiem prawa do odmowy kulturą z której się wywodzi.
5. uzasadnianiem prawa do odmowy względami sumienia.
6. sposobem argumentacji przeciwko prawu do odmowy.
7. uzasadnieniem sprzeciwu wobec prawa do odmowy interesem ucznia.
8. uzasadnieniem sprzeciwu wobec prawa do odmowy brakiem kompetencji.
9. uzasadnieniem sprzeciwu wobec prawa do odmowy spowodowaniem utrudnień w dostępie do używanego słownictwa.
10. uzasadnieniem sprzeciwu wobec prawa do odmowy brakiem prawa do narzucania poglądów i przekonań.
11. chęcią ograniczenia prawa do odmowy do konkretnej listy tematów.
12. listą tematów, które powinny zostać objęte prawem do odmowy.
13. chęcią zawarcia "przekleństw" w liście tematów, które powinny zostać objęte prawem do odmowy.
14. chęcią zawarcia "gwary" w liście tematów, które powinny zostać objęte prawem do odmowy.
15. chęcią zawarcia "seksu" w liście tematów, które powinny zostać objęte prawem do odmowy.
16. chęcią zawarcia "religii" w liście tematów, które powinny zostać objęte prawem do odmowy.
17. chęcią zawarcia "słów obraźliwych" w liście tematów, które powinny zostać objęte prawem do odmowy.
18. chęcią zawarcia "wulgaryzmów" w liście tematów, które powinny zostać objęte prawem do odmowy.
19. chęcią zawarcia "innych tematów" w liście tematów, które powinny zostać objęte prawem do odmowy.
20. wystąpieniem odmowy nauczania słownictwa z powodu przekonań.
21. chęcią korzystania z prawa do odmowy, gdyby było ono usankcjonowane prawnie.
23. zgodą na korzystanie z prawa do odmowy przez pracownika (hipoteza badana tylko dla kierowników i właścicieli).

Hipotezy badawcze stanowią iloczyn kartezjański fragmentów indeksowanych literami (czyli zmiennych niezależnych) i fragmentów indeksowanych liczbami (czyli zmiennych zależnych), np.:
- hipoteza A1 to: Istnieje zależność między płcią nauczyciela a chęcią posiadania prawa do odmowy.
- hipoteza C21 to: Istnieje zależność między stażem pracy nauczyciela a chęcią korzystania z prawa do odmowy, gdyby było ono usankcjonowane prawnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz