czwartek, 3 stycznia 2013

Ankieta

Kwestionariusz do badania opinii nauczycieli języków obcych na temat zakresu słownictwa

Celem badania jest poznanie opinii nauczycieli języków obcych na temat prawa do powstrzymania się od nauczania słownictwa, które może budzić sprzeciw sumienia nauczyciela. Badanie jest w pełni anonimowe, a uzyskane wyniki zostaną wykorzystane jako podstawa pracy magisterskiej.

1. Czy Pana/Pani zdaniem nauczyciel powinien mieć prawo do powstrzymania się od nauczania słownictwa, jeśli tematyka słownictwa budzi sprzeciw sumienia nauczyciela?
[ ] TAK (Proszę pominąć pytanie 3) (kod odpowiedzi 2)
[ ] TAK, ale tylko wówczas, jeśli nauczyciel wskaże realne możliwości zapoznania się z danym słownictwem u innego nauczyciela lub z innego źródła (kod odpowiedzi 1)
[ ] NIE (Proszę pominąć pytanie 2) (kod odpowiedzi -1)
[ ] Trudno powiedzieć (kod odpowiedzi 0)

2. Proszę uzasadnić, dlaczego popiera Pan/Pani prawo do sprzeciwu sumienia dla nauczycieli? (Można zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź).
[ ] a) ze względu na moje przekonania moralne
[ ] b) ze względu na moje normy religijne
[ ] c) wynika to z kultury
[ ] d) uważam, że nauczyciel powinien mieć prawo do działania zgodnie z własnym sumieniem

3. Proszę uzasadnić, dlaczego jest Pan/Pani przeciwny prawu do sprzeciwu dla nauczycieli? (Można zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź).
[ ] a) uważam, że nauczyciel powinien zawsze stawiać na pierwszym miejscu zainteresowania ucznia, nawet jeśli koliduje to z jego osobistymi przekonaniami
[ ] b) uważam, że nauczyciel nie ma wystarczających kompetencji, żeby podejmować tego typu decyzje
[ ] c) uważam, że nie można utrudniać uczniom dostępu do słownictwa, które faktycznie jest używane
[ ] d) uważam, że nauczyciel nie może narzucać uczniom swoich poglądów i przekonań

4. Jeśli nauczyciele otrzymają prawo do sprzeciwu, to czy Pana/Pani zdaniem prawo to powinno być ograniczone do konkretnej listy tematów?
[ ] TAK (kod odpowiedzi 1)
[ ] NIE (kod odpowiedzi 0)

5. Które z niżej wymienionych tematyk powinny zostać objęte możliwością sprzeciwu? (Można zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź).
[ ] a) przekleństwa
[ ] b) gwara
[ ] c) seks
[ ] d) religia
[ ] e) słowa obraźliwe
[ ] f) wulgaryzmy
[ ] g) inne:

6. Czy do tej pory zdarzyło się Panu/Pani odmówić nauczania słownictwa z powodu wyznawanych przekonań?
[ ] TAK (kod odpowiedzi 1)
[ ] NIE (kod odpowiedzi 0)

7. Jeśli odmowa nauczania słownictwa ze względu na wyznawane przekonania byłaby usankcjonowana prawnie, to czy korzystał(a)by Pan/Pani z tego prawa?
[ ] TAK (kod odpowiedzi 1)
[ ] NIE (kod odpowiedzi -1)
[ ] Trudno powiedzieć (kod odpowiedzi 0)

8. Czy pozwolił(a)by Pan/Pani swojemu pracownikowi korzystać z prawa do sprzeciwu, jeśli byłoby ono usankcjonowane?
PYTANIE DO KADRY KIEROWNICZEJ I WŁAŚCICIELI SZKÓŁ I SZKÓŁ JĘZYKOWYCH
[ ] TAK (kod odpowiedzi 1)
[ ] NIE (kod odpowiedzi -1)
[ ] Trudno powiedzieć (kod odpowiedzi 0)

METRYCZKA

Płeć
[ ] kobieta (kod odpowiedzi 1)
[ ] mężczyzna (kod odpowiedzi 2)

Wiek
[      ]

Staż pracy
[      ]

Stanowisko
[ ] wykładowca (kod odpowiedzi 2)
[ ] nauczyciel (kod odpowiedzi 1)
[ ] wykładowca i kierownik (kod odpowiedzi 3)
[ ] wykładowca i właściciel (kod odpowiedzi 4)
[ ] wykładowca i kierownik i właściciel (kod odpowiedzi 5)

Miejscowość
[ ] wieś (kod odpowiedzi 1)
[ ] miasto do 20 tys. (kod odpowiedzi 2)
[ ] miasto powyżej 20 tys. do 100 tys. (kod odpowiedzi 3)
[ ] miasto powyżej 100 tys. do 500 tys. (kod odpowiedzi 4)
[ ] miasto powyżej 500 tys. (kod odpowiedzi 5)

Szkoła
[ ] państwowa (kod odpowiedzi 1)
[ ] prywatna (kod odpowiedzi 2)

Wyznanie
[ ] katolickie (kod odpowiedzi 1)
[ ] inne niż katolickie (kod odpowiedzi 2)
[ ] brak wyznania (kod odpowiedzi 3)
[ ] odmowa udzielenia odpowiedzi (kod odpowiedzi 4)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz